ضد آفتاب در هواپیما
نوشته شده توسط : تینا

ضد آفتاب در هواپیما

ضد آفتاب در هواپیما

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در هواپیما کنار پنجره بنشینید و از تماشای مناظر اطراف در روز لذت ببرید، با آژانس مسافرتی چهار فصل همراه باشید تا در مورد خطرات تابش آفتاب در ارتفاعات و هم چنین استفاده کردن از کرم ضد آفتاب صحبت کنیم.

کرم ضد آفتاب در هواپیما از نگاه انجمن متخصصان پوست بریتانیا

در این مقاله قصد داریم تا شما را در مورد خطرات ناشی از نور آفتاب در طول پرواز آگاه کنیم. بسیاری از افراد از اینکه صندلی آنها کنار پنجره باشد، بسیار خوشحال می شوند ولی اگر در مورد آفتابی که از پشت پنجره به آنها می تابد، بیشتر می دانستند؛ شاید صندلی خودشان را جابه جا می کردند. مت گراس (Matt Gass)، یکی از اعضای انجمن متخصصان پوست بریتانیا در این مورد می گوید: دو نوع اشعه فرابنفش مرتبط با سرطان پوست وجود دارد: قیمت تور استانبول
•    UVA
•    UVB
شما در طول پرواز لازم نیست نگران اشعه UVB باشید؛ زیرا این اشعه نمی تواند از پنجره هواپیما عبور کند؛ در نتیجه آسیبی به پوست شما وارد نمی کند. اما اشعه UVA به راحتی از پنجره هواپیما عبور کرده و بیشتر از حالت عادی به پوست شما نفوذ می کند. استفاده کردن از کرم صد آفتاب در طول پرواز، می تواند از پوست شما در مقابل پیری (پیری پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش، مانند چین و چروک ناشی از خورشید) و همچنین سرطان پوست، محافظت کند.

آیا خلبان ها بیشتر در معرض ریسک هستند؟

ضد آفتاب در هواپیما

در سال ۲۰۱۵، تحقیقاتی در مورد خطرات ابتلا به ملانوم (تورم سیاه قشر عمیق پوست) در خلبان، کمک خلبان و خدمه کابین هواپیما انجام شد. طبق این تحقیق متوجه شده اند که خطرات تابش آفتاب در یک پرواز ۵۶ دقیقه ای در ارتفاع ۹ هزار متری، همانند قرار گرفتن یک شخص به مدت 20 دقیقه در معرض آفتاب است. البته عواملی مختلفی در این فرآیند موثر هستند. مثلا ابرهای ضخیم و مناطق برفی، باعث می شود که تنها ۸۵ درصد اشعه های UVA منعکس شود. در واقع به دلیل مقاوم نبودن شیشه های نرخ ویژه تور استانبول هواپیما به این اشعه، احتمال ابتلا به ملانوم در خلبان ها افزایش می یابد. این اشعه بسیار خطرناک می باشد و باعث بروز سرطان در خلبان و مسافران می شود. البته خطرات اشعه UVA بیشتر خلبان را تهدید می کند؛ زیرا کابین خلبان، کاملا شیشه ایی است و نمی تواند برای خلاص از نور آفتاب شیشه های خود را تاریک کند ولی مسافران و مهمان داران در صورت بروز نور شدید، می توانند کرکره پنجره را پایین بکشند. البته امروزه هواپیماهای مدرنی ساخته شده اند که شیشه های آن ها نسبت به پرتو ها مقاوم تر هستند. اما با این وجود خلبان باید از کرم آفتاب استفاده کند.

آیا واقعا نیاز به زدن ضد آفتاب در هواپیما دارم؟

ضد آفتاب در هواپیما

کارشناسان بهداشتی، آگاهی و پیش گیری را بهترین روش می دانند؛ زیرا در این صورت از ۵ نوع سرطان پوست می توانید جلوگیری کنید. برای جلوگیری از بروز سرطان، فقط کافی است که قبل از پرواز، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. نزدن کرم ضد آفتاب، می تواند منجر به آسیب های پوستی، پیری پوست و ابتلا به سرطان های پوست شود. هم چنین خلبان ها به دلیل اینکه کابین آنها کاملا شیشه ایی است، باید بیشتر از پوست خود مراقبت کنند. توجه داشته باشید که اگر به پوستتان آسیبی وارد شد، درمان آن بسیار دشوار است و به همین دلیل همیشه پیشگیری بسیار مهم می باشد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست، از کرم ضد آفتاب با SPF سی درصد استفاده کنید. هم چنین همیشه کرم خود را به همراه داشته باشید و هر دو ساعت، آن را تجدید کنید. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده کردن از کرم ضد آفتاب برای خلبان ها بسیار مهم است؛ بهترین تورهای استانبول زیرا در معرض بیشتری از نور خورشید هستند. اگر شما عاشق تماشای مناظر اطراف از پشت شیشه های هواپیما هستید، لازم نیست نگران آسیب دیدن پوست خود باشید؛ فقط کافی است که خطرات ناشی از آفتاب را با زدن کرم ضد آفتاب به حداقل برسانید.

ضد آفتاب در هواپیما

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: ضد آفتاب در هواپیما,قیمت تور استانبول,نرخ ویژه تور استانبول,بهترین تورهای استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: